ΘΕΑΤΡΙΚΟ της Δ τάξης για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η επέτειος των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821 υπήρξε μια μεγάλη ευκαιρία για
όλους μας να αναλογιστούμε την σημασία της για την χώρα μας, τον λαό μας τον πολιτισμό
μας, αλλά και την εξέλιξη της Ευρώπης. Με μεγάλη χαρά και προσμονή λάβαμε μέρος στο
πρόγραμμα και στις εκδηλώσεις που προτάθηκαν .
Αφορμή για την συμμέτοχη μας στάθηκε η αγάπη και το ενδιαφέρον μας για την ελληνική
ιστορία, αλλά και η γοητεία που αυτή προκαλεί. Επιπλέον η πόλη μας και συγκεκριμένα η
τοποθεσία του σχολείου μας ,μας ενέπνευσαν ώστε να ταξιδέψουμε νοερά στα γεγονότα
της εποχής.
Τέλος, ως εκπαιδευτικοί, και διανύοντας την περίοδο της πανδημίας με όλες τις δυσκολίες
που αυτή έφερε στην δημόσια εκπαίδευση, είδαμε το θέμα σαν μια ευκαιρία να
δημιουργήσουμε ξανά. Να γιορτάσουμε. Να χαρούμε μέσα από την προετοιμασία μιας
γιορτής χωρίς κοινό, μιας και όλα αυτά έχουν εκλείψει από την σχολική ζωή τα τελευταία
δυο χρόνια .
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Αρχικά η προσέγγιση του θέματος ήταν συναισθηματική, καθώς η θέα του κάστρου της
πόλης μας, του πύργου της ώρας , το άκουσμα του ρολογιού αλλά και ο ήχος της καμπάνας
της μητρόπολης όσο εμείς βρισκόμαστε στο μάθημα, έδωσε την ευκαιρία στους μικρούς
μου μαθητές να συναισθανθούν τα ιστορικά γεγονότα και την σημασία τους. Η ιδέα πως
ζούμε ,περπατάμε και παίζουμε στα ίδια μέρη με τους μεγάλους μας ήρωες μας
ενθουσίασε όλους.
Βασιστήκαμε σε ένα περιστατικό που προηγήθηκε του ξεσηκωμού στη Λιβαδειά και
αποτελούσε θρύλος στα στόματα των ντόπιων. Αναζητήσαμε το περιστατικό στα βιβλία του
Λειβαδίτη ιστορικού και συγγραφέα Τάκη Λάππα. Όταν επιτέλους βρήκαμε το αντίστοιχο
βιβλίο στην δημοτική βιβλιοθήκη της πόλης μας , και αφού εντοπίσαμε το σημείο που μας
ενδιέφερε , φτιάχτηκε το σενάριο, η απόδοση διαλόγων και η ιστορική αναδρομή πριν και
μετά. Τα παιδιά δέχτηκαν με μεγάλη χαρά τους ρόλους τους και δούλεψαν πολύ σκληρά να
τους αποδώσουν την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολείων. Εδώ θα ήθελα να
αναφέρω τις μεγάλες δυσκολίες που προέκυψαν εξαιτίας της πανδημίας , αφού οι πρόβες
στο μεγαλύτερο ποσοστό τους έγιναν σε τηλεδιασκέψεις, με πολλά προβλήματα ήχου και
εικόνας.
Με την επαναλειτουργία των σχολείων δουλέψαμε όλοι πυρετωδώς, μαθητές και
δάσκαλοι, να στήσουμε το σκηνικό με οτιδήποτε είχε ο καθένας σπίτι του.
Τέλος βιντεοσκοπήσαμε το έργο μας και κάναμε το μοντάζ.

 

ΣΤΟΧΟΙ

 

ΣΤΟΧΟΙ
Οι στόχοι που θέσαμε αποκοπούν :
στην ανάπτυξη της αντίληψης και της κρίσης ,στην κοινωνικοποίηση και
ευαισθητοποίηση των μαθητών, στην ενθάρρυνση καθώς και στην απόκτηση
της ικανότητας της προσωπικής έκφρασης των παιδιών.
κατανόηση αξιών, κατανόηση συναισθημάτων του εαυτού και των άλλων
(συναισθηματική νοημοσύνη).
εισαγωγή δεξιοτήτων ψυχοκοινωνικής επάρκειας (προσεκτική ακρόαση,
ανταπόκριση, ενσυναίσθηση, αυτοϋποστήριξη, διαχείριση αλλαγής,
εκπαίδευση στη θετική συμπεριφορά, σεβασμός, επικοινωνία και συνεργασία
μεταξύ των μαθητών.
Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης
Ανάδειξη της αξίας της φιλίας, της αγάπης και της ισότητας των παιδιών
μεταξύ τους.
Συσχετισμός με θέματα τοπικής ιστορίας -Επαφή και γνωριμία με την ιστορία
του τόπου μας.
Ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας και ομαδικότητας.
Γνωριμία με τη λαογραφική κληρονομιά του τόπου μας.
Εξοικείωση με τη « γλώσσα » της κινηματογραφικής αφήγησης και απόκτηση
δεξιοτήτων οπτικοακουστικής αγωγής .
Να αποκτήσουν δεξιότητες συνεργασίας.
Να καλλιεργήσουν το ομαδικό πνεύμα.
Αξιοποίηση εκφραστικών μέσων των μαθητών μέσω του
δραματικού/θεατρικού ρόλου
Μέσω της δραματοποίησης της ιστορίας καταφέρει ο μαθητής να αναλύει και
να συνθέτει τα δεδομένα μιας κατάστασης ή μιας συμπεριφοράς οποία
εκφράζει μέσα από την έννοια του ''ρόλου''.
Να μπορεί να συνδυάζει το λόγο με την κίνηση και τον ήχο.
Να κατανοήσει την έννοια της ''υποκριτικής'' και του ηθοποιού .Τη διαφορά
του θεατρικού παιχνιδιού με τη θεατρική παράσταση.
Ανάπτυξη δημιουργικής συνεργασίας με τη ''θεατρική ομάδα''.
 
 
ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙΕΣ
Ενα μεγάλο ευχαριστώ στους μαθητές μας και τις οικογένειες τους για την μεγάλη
προσπάθεια , την αγάπη και την προθυμία που έδειξαν για το πρόγραμμα. Επίσης στους
συναδέλφους εκπαιδευτικούς που στήριξαν την προσπάθεια μας και κυρίως τον διευθυντή
του σχολειού μας.
  • Οι στόχοι που θέσαμε αποκοπούν :
    στην ανάπτυξη της αντίληψης και της κρίσης ,στην κοινωνικοποίηση κα
    ευαισθητοποίηση των μαθητών, στην ενθάρρυνση καθώς και στην απόκτηση
    της ικανότητας της προσωπικής έκφρασης των παιδιών.
    κατανόηση αξιών, κατανόηση συναισθημάτων του εαυτού και των άλλων
    (συναισθηματική νοημοσύνη).
    εισαγωγή δεξιοτήτων ψυχοκοινωνικής επάρκειας (προσεκτική ακρόαση,
    ανταπόκριση, ενσυναίσθηση, αυτοϋποστήριξη, διαχείριση αλλαγής,
    εκπαίδευση στη θετική συμπεριφορά, σεβασμός, επικοινωνία και συνεργασία
    μεταξύ των μαθητών.
    Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης
    Ανάδειξη της αξίας της φιλίας, της αγάπης και της ισότητας των παιδιών
    μεταξύ τους.
    Συσχετισμός με θέματα τοπικής ιστορίας -Επαφή και γνωριμία με την ιστορία
    του τόπου μας.
    Ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας και ομαδικότητας.
    Γνωριμία με τη λαογραφική κληρονομιά του τόπου μας.
    Εξοικείωση με τη « γλώσσα » της κινηματογραφικής αφήγησης και απόκτηση
    δεξιοτήτων οπτικοακουστικής αγωγής .
    Να αποκτήσουν δεξιότητες συνεργασίας.
    Να καλλιεργήσουν το ομαδικό πνεύμα.
    Αξιοποίηση εκφραστικών μέσων των μαθητών μέσω του
    δραματικού/θεατρικού ρόλου
    Μέσω της δραματοποίησης της ιστορίας καταφέρει ο μαθητής να αναλύει και
    να συνθέτει τα δεδομένα μιας κατάστασης ή μιας συμπεριφοράς οποία
    εκφράζει μέσα από την έννοια του ''ρόλου''.
    Να μπορεί να συνδυάζει το λόγο με την κίνηση και τον ήχο.
    Να κατανοήσει την έννοια της ''υποκριτικής'' και του ηθοποιού .Τη διαφορά
    του θεατρικού παιχνιδιού με τη θεατρική παράσταση.
    Ανάπτυξη δημιουργικής συνεργασίας με τη ''θεατρική ομάδα''.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙΕΣ
    Ενα μεγάλο ευχαριστώ στους μαθητές μας και τις οικογένειες τους για την μεγάλη
    προσπάθεια , την αγάπη και την προθυμία που έδειξαν για το πρόγραμμα. Επίσης στους
    συναδέλφους εκπαιδευτικούς που στήριξαν την προσπάθεια μας και κυρίως τον διευθυντή
    του σχολειού μας.